Ny hovedsamarbeidspartner – Sparebank1 SMN med 5-års avtale.

Kaptein på RBK Mali Næss, og konserndirektør Rolf Jarl Brøske hilser coronavennlig og signaliserer starten på femårskontrakten som hovedsamarbeidspartner som ble inngått mellom Sparebank1 SMN og Rosenborg BK Kvinner. Foto: Sparebank1 SMN

Sist oppdatert: 08. mar 2021 Skrevet av: Torgrim Olsen

 

Det er med stor glede og entusiasme Rosenborg BK Kvinner kan dele nyheten om lagets nye hovedsamarbeidspartner. De neste fem årene skal Sparebank1 SMN pryde drakta, og går inn som den største sponsoren noen sinne i klubbens historie.

Forrige fredag var det veldig god stemning på Koteng Arena når Rosenborg BK Kvinner for første gang tok i mot Sparebank1 SMN som hovedsamarbeidspartner. Med kaptein Mali Næss og trener Steinar Lein i spissen, sammen med markeds- og medieansvarlig Torgrim Olsen – var det meget god stemning i selskapslokalet, og ute på banen. Konserndirektør Rolf Jarl Brøske, regionbanksjef Marte Mølnvik og leder merkevare Kjetil Knutsen representerte banken i møtet som på mange måter blir starten på et langt og godt samarbeid.

Konserndirektør Brøske var tidlig ut i intervjuet med Adressa på Koteng Arena, og sa at han hadde hatt dårlig samvittighet over tid. Dårlig samvittighet fordi herreidrettene lå så langt foran i forhold til fordeling av midler, og at denne avtalen kunne være med på å snu denne trenden. Det er godt nytt for RBK, men også godt nytt for andre jenteutøvere i andre idretter.

Sparebank1 SMN hadde i 2020 en avtale som sponsor for fotballskoler, og har tidligere bidratt med sponsormidler, men det er i liten skala i forhold til det som skal skje fra og med i år. Brøske var veldig tydelige på at Sparebank1 SMN er en aktiv samarbeidspartner, og at de så fram til å delta og bidra til klubbens utvikling i årene som kommer. -Vi har brukt noen år på å lete og søke oss fram, og nå har vi funnet vår perfekte partner, kunne konserndirektøren avsløre.

Det er en historisk avtale for klubben, og det er et viktig signal at en stor og viktig samfunnsaktør som Sparebank1 SMN går så tungt inn i Rosenborg BK Kvinner. -Det gir oss som klubb en forutsigbarhet i forhold til økonomi, samtidig som det er med på å vise at verdien på klubben i sponsormarkedet har økt, forteller markedssjef i Rosenborg BK Kvinner Torgrim Olsen. -Vi er mer attraktive fordi vi har mer å tilby. -Merkevaren RBK som gir oss en bredere eksponering enn tidligere, vesentlig større medieinteresse og et stigende antall partnere som kommer til oss. – Sammen med det sportslig suksess og klubbens mange gode rollemodeller og forbilder som gjenspeiler verdiene klubben står for – gjør dette oss mer attraktive enn tidligere, avslutter Olsen.